eTwinning Live Proje Sayfası: https://live.etwinning.net/projects/project/175630
Twinspace Proje Sayfası: https://twinspace.etwinning.net/71690/home
Projenin Adı |
Yenilikçi Tarih Öğretimi |
Proje Koordinatörü |
Fatma Nur SARIALTIN (Müdür Yardımcısı / Tarih Öğretmeni) |
Projenin Ortağı |
Şems-i Tebrizi Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi (Selçuklu, Konya) Şehit Erol Olçok Anadolu İmam Hatip Lisesi (Bornova, İzmir) Silifke Fen Lisesi (Silifke, Mersin) Şen Piliç Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (Erenler, Sakarya) Ahi Evran Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (Akyazı, Sakarya) Asarcık Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (Asarcık, Samsun) Yenimahalle Bilim ve Sanat Merkezi (Yenimahalle, Ankara) Fatma Temel Turhan Bilim ve Sanat Merkezi (Yozgat) Fatma-Nuri Erkan Bilim ve Sanat Merkezi (Rize) Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı Bilim ve Sanat Merkezi (Zonguldak) |
Projenin Başlama Tarihi |
10.09.2022 |
Projenin Biteceği Tarihi |
08.05.2023 |
Projeye Katılan Öğrenci Sayısı |
10 |
Projenin Gerekçesi |
Tarih derslerinde farkındalık oluşturma, öğrencinin ilgisini çekme düşüncesinden hareketle yapılan bu çalışma, öğrencilerde var olan Tarih dersi ezbere dayanır, Tarih dersinde öğrenci edilgen olmak zorundadır, Tarih dersinde teknoloji destekli yöntem ve teknikler çoğu zaman kullanılmaz ve Tarih dersleri genelde sıkıcı geçer düşüncesinin ortadan kaldırılmasını hedeflenmektedir. Öğrencinin aktif katılımını teşvik etmesi, üst düzey bilişsel aktiviteleri desteklemesi ve teknoloji kullanımını ön planda çıkarmak gibi yararlılıkları bulunan proje tabanlı öğrenme ile bu hedeflere daha kısa sürede planlı ve programlı ulaşılması amaçlanmıştır. |
Projenin Amaçları |
Tarihsel kavram, süreç ve olguların öğretiminde, teknoloji destekli yöntem ve teknikler kullanarak tarih eğitimini zenginleştirme; daha kalıcı, etkili ve anlamlı öğrenme yaşantıları sağlama, öğrencilere tarihsel empati ve mekân algılama becerisi kazandırma ve öğrencilerde tarih bilinci oluşturmak amacıyla bu çalışma yapılmıştır. |
Projenin Uygulama Süreci |
Proje süreci 9 ay olarak planlanmıştır (Eylül-Mayıs). Her ay 2 adet etkinlik yapılması planlanmaktadır. Etkinlikler seçilirken Tarih dersi kazanımları esas alınmıştır. Etkinlikler, Tarih derslerinde Web 2.0 araçlarının kullanımı (Kahoot, Tagul, Canva, Logomaker, Timeline, jigsaw planet, Teammaker), bilinen oyunların Tarih derslerine uyarlanması (Jenga, Büyük Risk, Tombala,Tabu, Bilmece) ve tamamlayıcı etkinlikler (Tişört tasarımı, Flextangle, Learning apps online oyun hazırlama, Takvim hazırlama, Eskitme Kağıt çalışması, Crossword Forge ile bulmaca hazırlama) üzerine inşa edilmiştir. Proje sürecinde proje ortağı öğretmenlere çeşitli webinarlar düzenlenerek bilgi verilecek. Ayrıca Öğrenci ve öğretmenlerin projeye süresince twinspace üzerinden paylaşım yapmaları teşvik edilecek ve forumların aktif kullanılması sağlanacaktır. Etkinlik sürecinde, proje üyelerinin fikirlerini almak için "Tricider" uygulaması, karışık okul takımı kurulması amacıyla "Teammaker" uygulaması kullanılacaktır. |
Projeden Beklenen Sonuçlar |
Tarih derslerinin işlenişinde hedeflenen sonuçlar; Öğretmen merkezli öğretim yöntem ve tekniklerinden vazgeçilmesi, öğrenci beklenti ve ihtiyaçlarına uygun hareket edilmesi, öğrenci beklenti ve ihtiyaçlarının ön planda tutulması, öğrencilere üretme ve ürettiğini sunma fırsatının sağlanmasına olanak sağlanması. Böylece Tarih dersine ilişkin öğrencilerde var olan olumsuz tablonun ortadan kalkması amaçlanmaktadır. Tarih bilincine ve vatan sevgisine sahip bireylerin yetişmesi önceliğimizdir. Öğrencilerimizin, projede asli olarak sorumluluk almaları, bireysel, küçük gruplar ya da takım halindeki çalışmalarda sorgulayan–araştıran, analiz eden, karar veren mizaçta olmaları ve proje takviminde yer alan etkinlik ve ürünlerin sunulması beklenmektedir. Tüm okulların okul panoları aktif olarak kullanılması, Eba'da her ay haber yayımlanması, Yerel basında yaygınlaştırma etkinlikleri için kullanılması ve Tübitak 4006 Bilim Fuarında Yenilikçi Tarih Öğretimi adı altında sergilenmesi beklenmektedir. |